Nesouhlasím, že není rozdíl když hoří normální a elekrotauto. Když hoří baterie elektroauta prakticky to nelze uhasit a vznikají jedovaté splodiny (ale to vlastně i při hoření normálního auta).
Odpovědět0 0
Naštěstí to zahoření nějakou dobu trvá, takže si lidé stačí po nehodě vystoupit. Vtipnější to bude, až se do sebe napasuje 100+ vozů v řetězové nehodě a část lidí se ven nedostane. Ale co, podobné srážky jsou specialita amíků a oni rádi grilují, tak to možná vezmou jako kulturní obohacení.
Odpovědět1 1
ne ne úplně, co jsem viděl videa, tak to blafne okamžitě a interiér vozu hoří v mžiku. Zatím co vozidlo z fosilu potřebuje čas na vysokou teplotu a zapálení celého vozu, tenhle oblouk hned svařuje. Ten čas na vystoupení z vozu máte i u fosilních paliv, jenže při nehodě se zaklíní dveře nebo řidič a pak je tragédie na světě. Loni jsem někde viděl statistiku, dle které shoří 50 aut denně (fosilních) avšak tragicky to skončí jen v jednom případě. Takže o čase úniku z vozu fakt nemůže být řeč. Zatím co benzín začne pomalu hořet a budit, tohle způsobí ohňostroj jako kráva a nepotřebuje to ani vysokou teplotu, stačí proražení článků při nehodě.
Odpovědět0 3
Když je baterka jen ťuklá, trvá to den nebo dva, než se do ní nabere dost vlhkosti, aby blafla.
Odpovědět2 0
nemusí se trefovat ani přímo nádrž, byl jsem očitým svědkem, jak BMW na okruhu po nárazu přední částí do stromu za 4 minuty lehlo popelem, hasiči jenom přijeli odklidit kostru.
Je to případ od případu, tyhle flamewary s trolly o hořlavosti a malém dojezdu EV tady s náma budou pořád, nemá moc cenu o tom dlouze diskutovat.
Nejvíce mě zaráží, že takhle velká pojišťovna měla zapotřebí takhle veřejně překrucovat realitu. U mě má velký palec dolů.
Odpovědět3 0
4 minuty aby lehlo popelem… jako vtip nebo nadsazka dobry. Za 4 minuty auto hori cele, to ano, ale v popel se meni az tak za 20 mozna 30 minut
Odpovědět0 1
Jaky trolly, vzdyt je to realita. Dojezd 300 km… dojezd 300 km ma tak supersport kdyz na nej slapes. A nemecke statistiky vznicenych vozu take mluvi jasne. Jinak mluvi jen stranky
www.elektrovozy.cz
Odpovědět1 1
Jo, máš pravdu s tím ohněm, nemyslel jsem to takhle doslova, spíš jen obrazně, taky už přesně nevím jestli to byly 3 nebo 5 minut. Z toho auta prostě nezůstalo nic použitelnýho, můžeš si najít fotky z Vysokého Mýta 30.10 loni.
Ad dojezd - 300km nemusí být malý dojezd. "Malý dojezd" je relativní pojem. Já najedu 300km tak za týden, někdy potřebuju i dva týdny. Plná nádrž v mým minibenzínu znamená dojezd 450km. EVčka umí dojezd i 500km. Tak kdo má malý dojezd? :)
Pro někoho bude 300km málo, ale takový člověk si nekoupí EV s max. dojezdem 300km. Nedává to v dlouhodobém horizontu ekonomický smysl. Na pravidelné dlouhé trasy a rychlonabíjení nejsou bateriové EV to nejlepší i když EU říká, prosazuje a násilně tlačí něco jiného. To samý - na pravidelné krátké trasy (do 1-2km), které dělám já - zase není to nejlepší spalovací motor.
Odpovědět1 0
Do mesta asi dobry, do prace pres leto dobra asi ev motorka, ale bydlim v zapadakove kde nejblizsi civilizace je 30 km. To presouvani auta od nabijecky k nabijecce je traparna. Az se prestane dotovat elektrika pro auta, tak se z toho lidi poserou vic jak z ropy. 8 kW topeni dnes relativni problem ale ty auta maji kolik? 15kW? 30 kW? Do auta naleju fosilni naftu a mam to na 900 km a v zime si to ukousne 850 km. Bydlet ale v praglu, vyuzivam mistni dopravu pac jakekoliv auto je tam k nicemu.
Odpovědět0 0
Protože skutečný požár EV by hasiči zneškodňovali dva nebo tři dny.
Odpovědět2 2
Největší problém je právě ten, že hořící EV v podstatě uhasit nejde a už vůbec ne v nějakém omezeném prostoru. Na volném prostranství se nechá kontrolované dohořet, případně se přemístí do speciálního k tomu určenému kontejneru, ale pokud parkuje někde v garážích mezi dalšími auty, je to mnohem větší problém než u spalovacích aut.
Odpovědět0 0